Salade met bietjes en avocado

Op zoek naar een salade die je een vol gevoel geeft en waar je weer uren op door kunt? Maak dan eens deze salade met bietjes en avocado. Bevat per portie bijna 300 gram groenten, en ook je vetten, vezels en vitamines krijg je ermee binnen. Je zou nog een gekookt eitje kunnen toevoegen om je dagelijkse eiwitten binnen te krijgen met deze maaltijd.(ook voor grote eters een goede aanvulling).  Ik heb vanmorgen ontbeten met onder andere 2 geroerde eieren, dus het was niet nodig om aan de lunch wederom eiwitten toe te voegen. Deze deze salade is zeer geschikt voor vegetariërs en ook gemakkelijk mee te nemen naar het werk, voeg dan een klein scheutje citroensap toe, zodat de appel en avocado niet verkleuren.

Salade met bietjes en avocado
Salade met bietjes en avocado

Ingrediënten:

Voor 2 porties

  • 1 grote appel
  • 2 bosuitjes
  • 500 gram gekookte bietjes
  • 1 rijpe avocado
  • olijfolie
  • gebroken lijnzaad

Bereiding:

Snijd de bietjes, avocado en appel in blokjes, de bosui in ringetjes en hussel in een kom door elkaar. Verdeel over twee borden, bestrooi de salade met gebroken lijnzaad en besprenkel naar smaak met olijfolie. Je kunt als je wilt nog meer toppings toevoegen zoals chiazaad, hazelnoten of hennepzaad.

Enjoy!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s